Saturday, 18 June 2011

First GA Operasi Hitam : Simple Game to Win

Ok tadi yana baru lps jln2 kat blog Saudara Nasz...

Sambil join segmen die...terjumpa lak entri nie kat blog die...

Ini First Giveaway Operasi Hitam: Simple Game to win...

jadi yana nak join....Operasi Hitam minta karang satu cerita dgn menyambungkan ayat yang diberi.... 





Ok nie cerita yang yana nak sambungkan....

"Sedang aku berada di pasar untuk membeli ikan, aku ternampak penjual ikan itu menggaru-garu ketiaknya. Lalu aku pun terfikir sesuatu yang buruk mungkin berlaku bila ada orang yang membeli ikan dari penjual itu....mungkinkah ikan itu telah dijangkiti bakteria merbahaya....ibuku yang bersama dengan ku membeli ikan tanpa kusedari yang tadi sibuk melihat ikan dari seorang penjual kepada penjual lain telah pun singgah ke gerai penjual ikan itu...tanpa disangka2 telah pun membeli ikan itu dengan harga 5 ringgit....tapi aku heran mengapa pula aku tidak pun membantah bila ibu ku membeli ikan itu....apa kena dgn aku nie??? kenak sampuk ke...kenapa akau tidak melarang ibuku membeli ikan dari penjual itu....mulut ku bagai terkunci rapat.....tak semena-mena...ku membuntuti ibuku balik ke kereta....tanpa bnyak soal.....hmmm...apa kena nie....nape mulut ku berat je nie....hanya hati yang berkata-kata....bila sampai dirumah....ku hanya boleh melihat ibuku...menyiang ikan....dan mengoreng tanpa menceritakan apa yang ku lihat sebentar tadi.....bila tiba waktu makan.....aku sudah rasa mual bila melihat ikan itu terhidang....dengan tak sengaja...aku menjerit bagai orang histeria...."Tolong jangan makan ikan itu" jerit ku sekuat hati.. Ibuku bertanya "Kenapa tak boleh makan ikan tu?  Apa yang tak kena nie? Aku pun menjawab "Eeee...penjual ikan tu pengotor die garu ketiak sambil jual ikan, lps tu mak pulak pg beli ikan tu" kata ku separuh menjerit ....hampir semua ahli keluarga ku terkejut.....semua mereka ketawa.....Aku apa lah naik heran lah "Kenapa mereka nie tak percaya apa yang ku katakan" kata ku dalam hati....bila ku sedari keadaan sekeliling dan melihat berita di TV....rupa-rupa nya aku hanya berkhayal semata-mata....Apa lagi terus ibuku berleter kepada ku" Tulah lain kali bila makan tu jangan lah dok pandang TV tu....makan elok-elok....nie tidak....mana tak nye cerita penjual ikan dalam TV yang pengotor tu pun dah terbawa-bawa dalam waktu makan, itu lah padah nya tak dgr cakap ibu" aku apa lagi malu teramat sangat....sebab ramai lah pulak die orang yang gelak kan aku...apa tak nye dah seluruh family makan ramai-ramai.



Habis dah cerita....hehehh...tak tahu lah ok ke tak cerita yang yana karang nie...heheheh

Saja je nak cuba...


First GA Operasi Hitam, Giveaway, Simple to win, Giveaway Operasi Hitam, 1st Giveaway, Cerita,

3 comments:

Post a Comment